Forum CZ PL gunners Strona Główna
POMOC Rejestracja SzukajFAQ UżytkownicyGrupy Zaloguj
feesthoedje

Odpowiedz do tematu    Forum CZ PL gunners Strona Główna » Podania Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
feesthoedje
Autor Wiadomość
Quinn Connie
Dziecko neo

Post feesthoedje Odpowiedz z cytatem
Als u zonnehoedje baby doorgaat zonder uw instellingen te wijzigen, gaan we ervan uit dat u alle cookies op Village Hats wilt ontvangen. U kunt uw cookie-instellingen echter wijzigen. Lees meer of wijzig instellingen. Verder Sprekend over het lot van Jamie Lannister, zei Coster-Waldau dat hij vond dat het een "geweldig" einde was. "Ik dacht dat het perfect was voor het personage om in de armen van Cersei te eindigen," zei hij zacht gejoel van de menigte. "Dat is gewoon mijn mening, maar voor mij was de scène met Gwendoline Christie [Brienne van Tarth] toen ze de lege plekken in het boek invult echt prachtig, en ik denk dat het haar begrip van Jaime en haar liefde voor Jaime toonde, en ik dacht het was een prachtige scène. "

De vier overgebleven broers en zussen van Stark komen er levend uit. Tyrion, Ser Davos, Ser Bron en een groot aantal andere genoemde karakters duren tot het einde. Gezien haar gekke koningin capriolen in de voorlaatste aflevering, verwachtte niemand dat Daenerys het zou overleven. Bitterzoet is misschien een beter woord dan gelukkig, maar hoe dan ook, onze ervaring met het opzettelijke hoedje nihilisme van de show doet me geloven dat het einde veel erger had kunnen zijn. Een happy end werd gegeven aan Jaime Lannister, hoewel hij stierf in de vorige aflevering. Er is een boek in de Red Keep dat een korte biografie schetst van alle Kingsguard in de geschiedenis van Westeros, een van die verluchte boeken in manuscriptstijl die twintig centimeter dik cowboyhoed is.

Een happy end voor een man wiens leven werd bepaald door schaamte en diepe innerlijke conflicten. Een tweede happy end komt voor Bran Stark, nu Bran the Broken, First of His Name, King of the Andals and the First Men. Tot nu toe bekend om zijn mystieke vermogen om het verleden te zien en zijn geest te zien versmelten met dieren, had Bran zo'n grote kans om koning te worden dat hij niet in de running was (een klacht die veel reguliere kijkers tegen het laatste seizoen van de show hebben ingediend). Het is een onorthodoxe keuze voor Westeros dat de volgende persoon die op de nu verwoeste ijzeren troon zit, niet uit zijn eigen rolstoel kan komen. Misschien is het goed dat het koninkrijk hoedjes Westeros een gebroken koning heeft, iemand die bekend is met de boosaardigheid van de wereld.

Bran's immobiliteit is het directe gevolg van Jaime Lannister die hem in het eerste seizoen uit een torenraam duwde. Wat Bran opmerkelijk maakt buiten zijn handicap, is dat zijn mystieke rol als The Three-Eyed Raven hem genoeg perspectief heeft gegeven om te weten dat zijn eigen persoonlijke lijden gepaard gaat met een oproep tot een hoger doel. Meerdere personages komen tijdens de serie naar Bran en vragen hem om vergeving, vooral Jaime en Theon, en zijn reactie op hen is zoiets als: "jouw acties hebben nu geleid tot dit moment." Bran insinueerde dat de beproevingen uit het verleden bepalend waren voor het opbouwen van het team dat eerder dit seizoen de slechte Nachtkoning versloeg.

In tegenstelling tot de deus ex machina-adelaars in Lord of the Rings, die een gemakkelijke redding van Mount Doom voor Frodo en Sam bieden, zouden er geen adelaars zijn voor Jon Snow en team. Geweld en conflicten in de echte wereld hebben echte oplossingen nodig, dus wat moeten we denken van het feit dat alle antwoorden die hier worden gegeven, nou ja, kruisvormig van aard zijn? Laat ik het samenvatten: in een wereld die door verhalenvertellers is gemaakt om de realistische verschrikkingen van onze eigen wereld na te bootsen, is de enige manier waarop je een gelukkig einde voor een personage kunt hebben, te putten uit de christelijke beeldspraak van verlossing. Plaatsvervangend offer, toerekening, zondebokken en de kracht van zwakte. Dat is hoe The Great Game zijn oplossing vindt.

Het moet zo zijn '', zegt Jon, die Daenerys al snel liefdevol en met tranen omarmt voordat hij feesthoedje haar leven beëindigt. Het was genoeg dat de mensen bij RNS suggereerden dat de beroemde nihilistische show eindigde met Henri Nouwen in plaats van GRRM. Game of Thrones spreekt over de aardse realiteit van het christelijke evangelie, dat een gelukkig einde biedt aan een wereld waar geen ander beschikbaar is. Of tenminste, het spreekt over de gevoeligheid van het christelijke evangelie, dat het emotioneel bevredigende oplossingen heeft die gevoel voor de problemen van de echte wereld. toerekening, zondebok, een gebroken koning en de behoefte van de wereld aan genade - het is niet dat we dit verhaal eerder hebben gehoord.
Czw Wrz 10, 2020 03:17 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama

Czw Wrz 10, 2020 03:17
Odpowiedz do tematu    Forum CZ PL gunners Strona Główna » Podania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do: